FRITIDS STÄNGT

MÅNDAG 28 OKTOBER

fritids stängt pga planeringsdag

HÖSTLOV VECKA 44

VECKA 44 = MÅNDAG 28 OKTOBER- FREDAG 1 NOVEMBER

Höstlov!

Fritids är stängt på måndag 28 oktober pga planeringsdag,

öppet resten av veckan

INFORMATIONSMÖTE-STÄLLA BARN I KÖ

TISDAG 26 NOVEMBER

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

JULAVSLUTNING

Fredag 20 december

God Jul!

FRITIDS STÄNGT

MÅNDAG 6 JANUARI = RÖD DAG

TISDAG 7 JANUARI = Planeringsdag 

Fritids stängt dessa dagar

VÅRTERMINSSTART

TORSDAG 9 JANUARI

Skolan startar igen efter jullovet!

SPORTLOV

VECKA 9 = MÅNDAG 24 FEBRUARI -  FREDAG 28 FEBRUARI

Sportlov

PLANERINGSDAG

ONSDAG 5 MARS

Planeringsdag = skolan stängd

PÅSKLOV

VECKA 16 = MÅNDAG 14 APRIL - SKÄRTORSDAG 17 APRIL

Påsklov

LOVDAG

TORSDAG 1 MAJ

Lovdag, 1a maj

LOVDAGAR

TORSDAG 29 MAJ - FREDAG 30 MAJ

Lovdagar, Kristi Himmelsfärd

LOVDAG

FREDAG 6 JUNI

Lovdag, Sveriges nationaldag

SOMMARAVSLUTNING

ONSDAG 11 JUNI

Skolavslutning Läsåret 2024-2025

Glad sommar!

ETT INTEGRERANDE ARBETSSÄTT

I dag lever barnen i en snabbt föränderlig värld. De får information från många håll och har kunskaper i en omfattning som var helt otänkbar för bara fyrtio, femtio år sedan. Det ställer nya krav på skola, lärare och pedagoger. De vuxna har inte längre alla svar. I stället blir de ofta handledare i ett sökande, i en process.

För att kunna möta detta informationsflöde arbetar vi i projektform och med teman. Det ger oss möjlighet att tillvarata barnens kunskaper och frågor och samtidigt se helheter i en splittrad mångfald.

I projekten och teman väver vi samman historia, geografi, samhällskunskap, biologi, teknik, mm till en helhet i vilken barnen får agera. Här tar uttrycksformer vid som drama, musik, bild, mm och eleverna får levandegöra historia, nuet eller ett framtida samhälle. 

Läroboken blir en del i ett större sammanhang. Inför starten av varje projekt utgår vi från kursplanens kunskapsmål inom de enskilda ämnena. Inom denna ram tar sedan projektet gestalt.

Slutredovisningen kan få mycket skiftande uttryck. Ett projekt eller tema kan utmynna i texter, broschyrer, tidningar, teater, film , musikaler, utställningar eller annat.

"Att få undersöka och att få uttrycka sig på olika sätt ger fler barn möjlighet att komma till sin rätt. Det ökar barnets självkänsla."