INFORMATIONSMÖTE - STÄLLA BARN I KÖ

OBS!!! Ändrat datum, informationsmöte är denna gång på en måndag (inte tisdag)

Måndag 30 januari 2023

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

SPORTLOV

Vecka 9

Måndag 27 februari -  fredag 3 mars 2023

LOVDAG

Måndag 6 mars

Planeringsdag för lärarna, fritids är öppet

INFORMATIONSMÖTE - STÄLLA BARN I KÖ

Tisdag 28 mars 2023

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

PÅSKLOV

Vecka 15

Tisdag 11 -  fredag 14 april

INFORMATIONSMÖTE - STÄLLA BARN I KÖ

Tisdag 25 april 2023

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

LOVDAGAR

Torsdag 18- fredag 19 maj

Kristi Himmelsfärd

INFORMATIONSMÖTE - STÄLLA BARN I KÖ

Tisdag 30 maj 2023

Informationsmöte för att ställa ditt barn i kön till skolan

17:30 - 19:00

Adress:

Björkhagsplan 5-7, Johanneshov

Ingen föranmälan krävs

LOVDAGAR

Måndag 5- tisdag 6 juni

5 juni = klämdag, 6 juni= Nationaldag, röd dag

SOMMARAVSLUTNING

Fredag 9 juni

Skolan slutar för året = sommarlov börjar

ETT INTEGRERANDE ARBETSSÄTT

I dag lever barnen i en snabbt föränderlig värld. De får information från många håll och har kunskaper i en omfattning som var helt otänkbar för bara fyrtio, femtio år sedan. Det ställer nya krav på skola, lärare och pedagoger. De vuxna har inte längre alla svar. I stället blir de ofta handledare i ett sökande, i en process.

För att kunna möta detta informationsflöde arbetar vi i projektform och med teman. Det ger oss möjlighet att tillvarata barnens kunskaper och frågor och samtidigt se helheter i en splittrad mångfald.

I projekten och teman väver vi samman historia, geografi, samhällskunskap, biologi, teknik, mm till en helhet i vilken barnen får agera. Här tar uttrycksformer vid som drama, musik, bild, mm och eleverna får levandegöra historia, nuet eller ett framtida samhälle. 

Läroboken blir en del i ett större sammanhang. Inför starten av varje projekt utgår vi från kursplanens kunskapsmål inom de enskilda ämnena. Inom denna ram tar sedan projektet gestalt.

Slutredovisningen kan få mycket skiftande uttryck. Ett projekt eller tema kan utmynna i texter, broschyrer, tidningar, teater, film , musikaler, utställningar eller annat.

"Att få undersöka och att få uttrycka sig på olika sätt ger fler barn möjlighet att komma till sin rätt. Det ökar barnets självkänsla."